Subject: Vs: Meditsiiniuudised pärivad
From: "Kristi Sarap - RA" <[email-masked]>
To: "Margot Vent" <[email-masked]>
Date: Tue, 5 May 2026 12:56:42 +0300

Tere, Margot!

Ravimiameti poolt vastab meie õigusnõunik Heleni Mäe.

"Seoses Euroopa Liidus äsja lõppenud ravimireformiga, muudeti muuhulgas ka 
direktiivi 2001/83/EU ravimireklaami reguleerivaid sätteid. Uue sätte alusel 
ei ole meditsiiniõed enam üldsus. Meditsiiniõed on edaspidi võrdsed arstide 
ja apteekritega ning kõik nimetatud koonduvad ühise nimetaja - 
tervishoiutöötajad - alla.
Eesti toetas EL nõukogus Komisjoni esitatud ettepanekut retseptiravimite 
reklaami piirangute muutmise kohta, mis annab võimaluse avalikustada 
retseptiravimite reklaami ka meditsiiniõdedele. Eestis on piirangute 
muutmise vajadusest pikalt räägitud ning Ravimiamet on seda igati toetanud, 
tegime seda ka EL nõukogus Komisjoni ettepaneku poolt hääletades.
Muudetud direktiivi rakendamiseks on vaja siseriiklikud õigusnormid üle 
vaadata ja kaasajastada. See ei puuduta ainult meditsiiniõdedele 
retseptiravimite reklaamimise õigust, vaid muudatusi on teisigi, millega 
senine ravimiseadus enam ei sobitu."

Ikka head
Kristi Sarap
Ravimiameti kommunikatsiooninõunik
[email-masked] <mailto:[email-masked]>
  _____

Saatja: Margot Vent <[email-masked]>
Saadetud: teisipäev, 5. mai 2026 09:36
Adressaat: Kristi Sarap - RA <[email-masked]>
Teema: Meditsiiniuudised pärivad

Tähelepanu! Tegemist on välisvõrgust saabunud kirjaga.
Tundmatu saatja korral palume linke ja faile mitte avada.

Tere, Kristi!Dr Diana Ingerainen esitas eile ravimiseaduse muudatuse, et õed saaks 
osaleda uusi ravimeid tutvustavatel koolitustel, mida korraldavad vastava 
müügiloaga ravimfirmad.

Kas oleks võimalik saada kelleltki teist kommentaari, on sellest ka varem 
räägitud ja kuidas amet sellesse muudatusse suhtuks?

Tagasisidet ootama jäädes

Margot
mu.ee-st